Koszyk

Produktów w koszyku : 0

Wartość : 0zł

  Strona główna-Jak odebrać paczkę z zamówieniem

Sprawą priorytetową dla naszej firmy jest Twoje zadowolenie. Dlatego na każdym etapie realizacji zamówienia dbamy, by jego realizacja przebiegała sprawnie i bezpiecznie. Jako, że ostatnim etapem realizacji zamównienia jest dostarczenie go pod wybrany przez Ciebie adres, konieczne jest abyś poznał swoje prawa i obowiązki przy odbieraniu paczki z rąk kuriera. Na początek przedstawiamy kilka podstawowych definicji:

Firma kurierska - jest to niezależny od RYŚ sp. z o.o.  podmiot, który jest odpowiedzialny za transport zamówionego towaru z magazynu naszej firmy, pod wybrany przez Ciebie adres.
Kurier - jest niezależny od RYŚ sp. z o.o. pracownik firmy kurierskiej, który dostarcza Paczkę.
Protokół szkodowy - dokument spisywany w przypadku uszkodzenia, bądź niezgodności zawartości przesyłki w stosunku do zamówienia. Jest konieczny do uznania reklamacji ilościowych, lub jakościowych.

Poniżej opisujemy postępowanie jakie obowiązuje przy odbieraniu przesyłek od kurierów:

Klient (odbiorca) przed jakimikolwiek działaniami musi podpisać list przewozowy (list zatrzymuje do momentu zakończenia procedury odbioru). Po jego podpisaniu otwiera przesyłkę i w przypadku wykrycia jakieś niezgodności, czy niezadowolenia ze stanu przesyłki spisywany jest protokół szkodowy. Oczywiście odbiorca może nie przyjąć przesyłki, ale w takim przypadku trzeba sporządzić na liście przewozowym adnotację - "Odmowa przyjęcia", napisać przyczynę odmowy i podpisać się.

Obowiązkiem odbiorcy jest sprawdzenie w obecności kuriera w jakim stanie zewnętrznym jest przesyłka, a następnie skontrolować jej zawartość (również w obecności kuriera) - pod względem ilościowym i jakościowym. Szczególnie ważne jest to w przypadku paczek owniniętych czarną folią, gdzie uszkodzenia są niewidoczne. Często pomimo pozornie nienaruszonego opakowania, zawartość może być uszkodzona mechanicznie. Można na liście w opisie wpisać uszkodzenie zewnętrzne przesyłki, a później sporządzić protokół.

Obowiązkiem kuriera jest sporządzenie protokołu szkodowego na życzenie odbiorcy! W protokole najważniejszy jest zapis informujący, że szkoda została stwierdzona u odbiorcy, w momencie odbioru przesyłki, w obecnosci kuriera. W razie spisania protokołu, należy go zeskanować i przesłać mailem na adres r.slusarski@plusnet.pl l lub przesłać listownie na adres sklepu. Po otrzymaniu protokołu, skontaktujemy sie z Państwem w celu rozwiązania zaistniałego problemu.

Kliknij by się zalogować.

Bądź zarejestrować (o ile już nie jesteś zalogowany)

Kontakt

Sklep Internetowy firmy

"RYS" sp. z o.o.

ul. Szymanowskiego 35

51-609 Wrocław

NIP 898-001-95-89

slusarski@plusnet.pl

tel: 713 484 875

tel: 71 348 09 96